Sidor

torsdag 23 februari 2012

Ny kamera.

Igår inhandlade jag en ny kamera. Jag har spanat efter en liten men bra digitalkamera, liten nog att inte bli klumpig, och bra nog att kunna mäta sig med en större kamera. När Nikon J1 fångade mitt öga visste jag att det var den jag ville ha. För att citera min kära sambo, som arbetar som fotograf och således har koll på kameror:

"Efter ett test i soffan igår konstaterar jag att, för att vara en kompaktkamera så är den outstanding."

Ett bra betyg med andra ord. Jag tänkte först välja en rosa, men den rosa färgen kändes inte helt hundra, därför blev det en vit istället. Den är väldigt snygg och stilren, vilket ju gör det ännu roligare att fotografera.
Till kameran finns två objektiv, men det andra fanns inte inne i butiken, så det har jag inte fått än. En snygg kameraväska följde med hem också, lagom stor att kunna bära med sig annat än bara kameran.
Klicka här för att se bilder på kameran och väskan på husses blogg.

Ollie fick såklart stå modell när kameran visade vad den gick för. Här kommer några bilder från idag. Klicka på bilderna för att se dem större. Enjoy!






2 kommentarer:

  1. så fina bilder och så kul med en ny kamera som faktiskt kan ta riktigt bra bilder, så tråkigt att sitta som mig med mobilen!

    SvaraRadera